Home Page

 Alain & Valérie  LABAERE

 

 Alain Labaere è nato il 6 ottobre del 1970 a Courtrai una città belga sul confine francese circa 20 Km a nord di Roubaix ed oggi vive a Waterloo con la moglie Valérie Carcassonne che, originaria di Casablanca, è a sua volta una World Women Master e una sua abituale compagna di misto.

 Alain ha studiato alla Hogeschool di Gent ed è un World International Master che fa il professionista di Bridge e che, assieme alla moglie Valérie, dirige un circolo a Waterloo ed organizza viaggi di bridge.

 Alain che è anche Presidente della Sezione Bridge del più importante circolo nell'area della capitale belga (BCOB), ha fatto più volte parte delle nazionali del suo Paese e in coppia con la moglie ed in squadra con i coniugi Jeunen, ha colto il quarto posto alle Olimpiadi Miste a Squadre del 2000.

  Alain Labaere was born on October 6, 1970 in Courtrai, a Belgian city on the French border about 20 km north of Roubaix and now lives in Waterloo with his wife Valérie Carcassonne who, originally from Casablanca, is a World Women Master and his usual mixed companion.

Alain studied at the Hogeschool in Ghent and is a World International Master who is the Bridge professional and who, together with his wife Valérie, heads a Waterloo club and organizes bridge trips.

Alain, who is also President of the Bridge Section of the Most Important Circle in the Belgian Capital (BCOB), has done several times as a member of the country's nationals and in partnership with his wife and teamed with  spouses Jeunen, placed in 4th position at the 2000 Mixed Teams Olympiads.

Indice / Index

Precedente / Previous Successivo / Next