Home Page

Evan  HARRIS

 

 Evan Harris è nato il 21 ottobre del 1965 a Sheffield nel South Yorkshire ed è stato un membro del Parlamento inglese per 13 anni.

 Democratico liberale, figlio di un ebreo sud africano professore di medicina, è cresciuto a Liverpool dove ha vinto una borsa di studio per la Harvard-Westlake School di Los Angeles, prima di vincerne un'altra per il Wadham College di Oxford dove si è laureato in fisiologia prima di completare il suo percorso di studi con la laurea in medicina presa alla Oxford Medical School.

 Dopo qualche hanno passato come medico ospedaliero è divenuto rappresentante e membro del Consiglio nazionale della British Medical Association.

 Ha perso le elezione del 2010 per una manciata di voti creando sconcerto e costernazione in tutto il mondo scientifico che perdeva un alfiere delle battaglie laiche.

Come bridgista ha fatto spesso parte della squadra dei Commons vincendo il celebre scontro con i Lords più di una volta.

Oltre al bridge ha coltivato gli scacchi ed è un tifoso di calcio.

  Evan Harris was born on 21 October 1965 in Sheffield in South Yorkshire and was a member of the English Parliament for 13 years.

Liberal Democrat, the son of a South African Jewish medicine professor, grew up in Liverpool where he won a scholarship to Harvard-Westlake School in Los Angeles, before winning another for Wadham College in Oxford where he graduated. in physiology before completing his studies with a medical degree from Oxford Medical School.

After a few years as a hospital doctor he became a representative and member of the National Council of the British Medical Association.

He lost the 2010 election by a handful of votes creating bewilderment and consternation across the scientific world that a standard-bearer of secular battles was losing.

As a bridge player he was often part of the Commons team, winning the famous fight with the Lords more than once.

In addition to bridge he has cultivated chess and is a football fan.

Indice / Index

Precedente / Previous Successivo / Next