Home Page

Roger  DAMELE'

Roger Damelé è nato l'11 aprile del 1933 ad Antibes ed ha dedicato gran parte della sua vita allo sviluppo del bridge.

 Garagista in gioventù, formò una forte coppia con la postina Lulù Vergamini ritagliandosi una buona reputazione nel bridge locale.

 Negli anni '80 Roger diventa il direttore del Festival Internazionale del Bridge di Juan-les-Pins che sotto la sua illuminata assurge al ruolo di mecca europea del bridge.

 Ricevuta nel 1985 una stanza in prestito dal comune, Roger creò una scuola ed un club che con il tempo divenne uno più frequentati dell'intera Europa.

 Oggi visto il declino mondiale del bridge Damelè, d'intesa con il Ministero della Pubblica Istruzione è riuscito ad introdurre il bridge nelle scuole delle Alpi Marittime.

Roger Damelé was born on 11 April 1933 in Antibes and has devoted much of his life to the development of bridge.

 In his youth he formed a strong pair with the post woman Lulù Vergamini, carving out a good reputation in the local bridge.

 In the 1980s, Roger became the director of the Juan-les-Pins International Bridge Festival, which under his illumination rose to the role of European bridge Mecca.

 Received in 1985 a room on loan from the municipality, Roger created a school and a club that over time became one of the busiest in Europe.

 Today, given the worldwide decline of bridge, Damelè, in agreement with the Ministry of Education, has managed to introduce bridge in the schools of the Maritime Alps.

Indice / Index

Precedente / Previous

Successivo / Next